Obsahový plán / publikační plán ve 3 krocích

Obsahový plán / publikační plán ve 3 krocích

27.06.2017 /

SEO

vyhodnoťte kanály a vaší cílovku

Začněte vyhodnocením vašich potencionálních zákazníků – jejich zájmů, uvažování a webech, které na internetu navštěvují. Doporučujeme připravit persony pro konkrétní osoby, díky kterým dokážete zvolit relevantní kanály a lépe oslovíte jednotlivé zákazníky.

 

Krok 2. – zvolte relevantní zajímavá témata

Cílem kvalitního obsahu je bavit, pomáhat a inspirovat čtenáře. Proto klíčovým bodem je volba správných témat článků. Začněte s vyhodnocením vašeho produktu a využijte všechny dostupné zdroje, které vám pomohou určit potřeby vašich zákazníků.

Zjistěte otázky, které si kladou vaší zákazníci

  • před zakoupením vašeho produktu
  • v průběhu volby vhodného prodejce
  • během instalace vašeho produktu (pokud to produkt vyžaduje)
  • v průběhu užívání produktu
  • v případě úprav / modifikace produktu
  • v případě řešení potíží souvisejících s produktem

Sledujte vaší konkurenci a trendy

Věnujte dostatek času vyhodnocení obsahového plánu konkurence (zejména blogu a sociálních sítí) a využití propagačních kanálu pro šíření obsahu. Nejde o napodobování či kopírování obsahu, ale inspirování pro volbu zajímavějších a aktuálnějších témat, o kterých můžete říct více než vaši konkurenti. Taktéž se vyplatí sledovat trendy ve vašem oboru, a to jak tuzemské, tak i zahraniční – reagujte na novinky a snažte se udržovat váš obsahový plán „up-to-date“.

 

Krok 3. – Příprava timeline publikací a volba propagace

Publikační plán vyžaduje přesně stanovený harmonogram, frekvenci publikací a propagační kanály (emailing / newsletter, linkbuilding, sociální sítě). Nastavte si správnou laťku a naplánujte termíny jednotlivých publikací. Pro správné načasování publikace zohledněte časovou náročnost přípravy obsahu a sezónnost, pokud nějaká je a může ovlivnit výsledky propagace obsahu. Pravidelnost publikační činnost zvyšuje přízeň jak vašich čtenářů, tak i vyhledávačů, pokud publikujete na vašem webu, resp. blogu.

V publikačním plánu nesmí chybět

  1. Název článku (případně struktura textu a meta tagy)
  2. Datum publikace
  3. Copywriter / grafik, který bude pracovat na tvorbě obsahu
  4. Persona, pro kterou je obsah určený
  5. Marketingový cíl obsahu

Propagační kanály

Připravte si seznam propagačních kanálů, s jejíchž pomocí budete šířit obsah mezi vašimi čtenáři. Stanovte si optimální rozpočet, připravte grafické podklady a nezapomeňte na vyhodnocení dosahu a měření efektivity propagace.

Zaujal Vás tento článek?

Chcete poradit s tvorbou obsahového plánu pro váš projekt? Neváhejte a napište nám!

Napište nám a začněte úspěšně podnikat

Využijte bezplatnou nezávaznou konzultaci

Chci konzultaci zdarma

Kontaktujte nás

+420 739 437 792 info@mediaunit.cz

Nebo nás navštivte

MEDIAUNIT.cz s.r.o
U Výstaviště 138/3
Praha 7 – Holešovice
170 00

Sledujte nás také