18.02.2017 /
SEOV době, kdy vyhledávací systémy neustále obnovují algoritmy (jako např. Google Panda, Penguin Google Hummingbird), které reagují na zpětné odkazy velmi „citlivě“, je aktuálním tématem linkbuilding a přirozené zpětné odkazy.
V tomto článku se podrobně podíváme na anchor texty u hypertextových odkazů, jak a kde se dají získat. Pokusíme se uvést i příklady vhodných anchor textů. Pro úplné pochopení tohoto tématu se podrobně a detailně podíváme na nejdůležitější prvky.
Úvodem je třeba říct, že anglické slovo anchor, které v překladu znamená kotva, v kontextu SEO terminologie znamená viditelný text hypertextového odkazu.
Pojďme se na to podívat podrobněji.
Mezi druhy přirozených anchor textů odkazů ve tvaru <a href=“http://stranky.cz/“>přirozený anchor text </a> patří:
Statisticky, více než 90 % všech zpětných odkazů odkazují na hlavní stránku webu právě s tímto typem anchor textu.
Příklad: MEDIAUNIT, www.mediaunit.cz
Slovo které velmi jednoduše uvádí uvedený zdroj.
Příklad: zde, více zde, odkaz, stránka, zdroj, zajímavý článek
Jakékoliv málo hledané klíčové slovo, které se skloňuje a je přirozeně čitelné.
Příklad: zkušených SEO specialistů, osvědčenou internetovou agenturou
Odkazy, vložené v obrázku. V obrazcích píšeme tag ALT, ale vyhledávací systémy nevidí text, tudíž tento zpětný odkaz se považuje za dobrý přirozený zpětný odkaz.
Nejspíše budete mít další tipy na klasifikaci přirozených anchor textů odkazů, dle našeho názoru ale bohatě stačí tyto tři typy.
Existují názory některých odborníků Google, zabývajících se bojem proti spamu, které spočívají v jedné hlavní myšlence:analyzuje se takzvaná „kupní schopnost“ odkazů na základě statistických faktorů. Pro odlišení kupního odkazu od nekupního je spousta, základními jsou:
Je to jedním z nejdůležitějších signálů pro Google, který může jednoduše vyvolat jeho negativní reakci a, v případě systematického „zneužívání“ komerčních anchor textů v odkazech, i penalizaci webu.
Tématické zaměření webové stránky má velký vliv jak pro algoritmy Google, tak i u Seznamu, proto se tento faktor nesmí opomíjet.
Tedy to, jak je odkaz zapadá do celkového obsahu stránky. Například, pokud článek pojednává o druzích malty, a někde v polovině článku je vložen odkaz na web, zaměřený na prodej mobilních telefonů (přičemž bez ohledu na to, zda se jedná o komerční či přirozený anchor text). Vyhledávací systémy jsou schopny tento odkaz vyhodnotit, a nadále buď nebudou považovat brát odkaz v potaz, nebo se odkaz bude považovat za nepřirozený.
Ve většině případů, pokud je odkaz vhodně umístěný v kontextu stránky, a autor stránky nebo blogu doporučuje váš web, pak se očekává, že uživatelé budou přecházet prostřednictvím tohoto odkazu na váš web. Jak ukazuje praxe, odkazy, ze kterých jde nějaký traffic (který je přirozený), se považují za přirozené a hodnotí se vyhledávači lépe.
Existuje ještě spousta dalších faktorů, zde jsme uvedli ty nejzákladnější.
V každém případě, je lepší získávat zpětné odkazy přirozenou cestou. K tomu však budeme potřebovat kvalitní obsah, jelikož bez něj je to velmi složité.
Je to poměrně složité řešení, a musí se s nim pracovat zcela jinak. Ale pokud se podíváme na weby úspěšných a velkých společnosti, zjistíme, že to funguje naprosto skvěle.
Reálná praxe je taková, že ve více než 95 % případů se využívá nepřirozených způsobů. Důvod je jednoduše pochopitelný – je to rychlé, levné, transparentní, a navíc každý má své schéma na práci dle této metodiky, které je dobře vyladěné a funkční. Jaký způsob zvolíte, je pouze na vás. Ale v kontextu daného článku je třeba říci, že pro vyšší růst v budoucnu je lepší se „připojistit“ a používat striktně „white hat“ praktiky.
Jak se říká, je lepší někoho naučit lovit ryby, než jimi neustále krmit. Díky těmto příkladům se pokusíme ukázat, jak rychle vytvoříte seznam přirozených anchor textů v jakémkoliv oboru. Jsou to jednotlivá slova a výrazy, například: zdroj, fotografie (fotka), zde, odsud, tady, tento, stránky, odkaz, podrobněji zde, díky tomuto zdroji, více zde, a další…
Pokud poskytujete kvalitní služby nebo produkty, které skutečně pomáhají lidem řešit jejich potřeby nebo problémy, pak vaše webové stránky budou mít přirozenou růstovou tendenci.
Příklad: pokud rozumně investujete do různých zdrojů, ze kterých mohou přijít uživatele, a vámi poskytované služby jsou dobré, lidé budou sami odkazovat na vaše stránky a doporučovat je. Za jeden až tři roky organický růst bude velmi intenzivní, pokud vámi nabízený produkt bude žádaný.
Většina velkých obchodů, služeb, zpravodajských serverů na začátku své působnosti investovala nemalé finanční objemy do zdrojů pro přilákání nových uživatelů a klientů. Pokud nedáváme velký důraz na optimalizaci stránek, nýbrž na marketing produktu jako takový, ve výsledku máme:
V praxi se bohužel ukazuje, že toho je málo. Komerční anchor text odkaz má stále vliv na ranking webu. Pokud získáváte velký objem přirozených odkazů, pak se nějaké menší procento komerčních anchor textů v tomto množství ztratí (je ovšem lepší, pokud výsledný poměr nebude převyšovat 0,5 %), a stránky budou i nadále v pořádku.
Pokud se podrobně podíváme na top retail stránky v USA, jako např. Amazon a jiné, zjistíme, že umísťují velké množství placených odkazů s komerčním anchor textem, a to za velké měsíční rozpočty. Ale otázka spočívá v tom, zda jsou vnímány ve velkém. Pro nové stránky za těchto podmínek by mělo platit, že je lepší dělat vše co nejpřirozeněji, s užitkem pro své klienty, používat kvalitní obsah a marketing v samotném produktu.
Komerční anchor texty odkazů by se měly využívat minimálně – pro „mladé projekty“ používejte 90 až 100 % přirozených anchor textů u odkazů. Pokud však máte velké odkazové portfolio a rozmanitý seznam přirozených anchor textů, pak použití komerčních anchor textů není „trestné“. Ale všeho s mírou.
Zjistěte více o kvalitě zpětných odkazů a postupu jejich vyhodnocování nebo využijte nezávaznou konzultaci od našeho specialisty.
+420 739 437 792 info@mediaunit.cz
MEDIAUNIT.cz s.r.o
U Výstaviště 138/3
Praha 7 – Holešovice
170 00