Jak vytvořit skvělý web: 5 rad, se kterými to zvládne úplně každý

Jak vytvořit skvělý web: 5 rad, se kterými to zvládne úplně každý

01.12.2017 /

SEO

Už neplatí, že krásný a kvalitní web vznikne jen díky práci specialistů a tučným fakturám. Stačí načerpat znalosti a atraktivní stránky snadno vytvoří i úplný laik – s minimálními náklady, a přitom parádním výsledkem. V tomto článku se dozvíte, jak na to.

Připravili jsme pro vás pět nejzásadnějších doporučení, která vám poslouží právě jako zdroj potřebných informací. Takže pokud uvažujete o pořízení vlastního webu, jste na správném místě.

1. Na začátku stojí promyšlený návrh

Tvorba povedeného webu začíná „na papíře“. V prvé řadě byste si tak měli rozmyslet, jak bude vypadat (ve smyslu struktury) a co bude jeho cílem (účel). A tyto plány proměnit v užitečný tahák, díky kterému se při vytváření „nezaseknete“.

Vše vám půjde lépe od ruky, když se inspirujete na stránkách konkurence. Chcete mít webovky jako své portfolio? Podívejte se na prezentace stejně zaměřených odborníků. Chcete vybudovat online magazín? Zkoukněte známé portály tohoto druhu.

Až načerpáte dostatek nápadů a získáte přesnější představu, udělejte si zmiňovaný koncept. Abyste nezapomněli na nic podstatného, postupujte podle níže uvedeného jednoduchého check-listu. Takže co zvážit, abyste svému budoucímu webu dodali jasné obrysy?

  • Účel– uvědomte si, proč web tvoříte. Bude sloužit jako vaše online vizitka? Nebo by vám měl také generovat objednávky? Podle stanoveného cíle/cílů pak určíte jeho strukturu a prvky, co pomohou plnit dané požadavky.
  • Podstránky/sekce– základ tvoří úvodní stránka (homepage), další části odpovídají charakteru webovek, obvykle ale tvůrci řeší „Služby“, „O nás/O mně“, „Kontakt“, „Ceník“, „Galerie“.
  • Menu– navigace musí vést na nejdůležitější podstránky, vyvarujte se přehlcení a chaosu.
  • Funkce/doplňky– budete chtít na webu nabízet něco ke stažení? A kde? Nebo plánujete „chytat“ uživatelovu pozornost přes vyskakovací okna?
  • Barevné ladění– pro snadnější rozhodování doporučujeme nastudovat pár zdrojů na téma: psychologie barev u internetových stránek.

2. Příprava kvalitního obsahu

Jakmile budete vědět, co všechno a jak chcete na svém webu návštěvníkům předkládat, čeká vás promýšlení obsahu. Texty, fotky, videa a jiná „náplň“ zásadně ovlivňují celkovou kvalitu stránek – z pohledu návštěvníků i vyhledávacích robotů, kteří váš web hodnotí a pak umisťují ve výsledcích vyhledávání.

Hlavní parametry dobrého obsahu jsou:

  • unikátnost– myslete na originalitu a rozhodně se nepouštějte do kopírování,
  • výbornézpracování a provedení– bezchybnost zvyšuje důvěryhodnost předávaných informací,
  • atraktivita a relevantnost– nenuďte cílové publikum plytkými nebo neužitečnými údaji, „servírujte“ mu přesně to, co ho zajímá a co pomůže vyřešit jeho problém,
  • rozumná kvantita– lidé nečtou, spíše stránky „skenují“. A hlavně: nechtějí ztrácet čas, takže při tvorbě obsahu berte v potaz pravidlo, že méně je více. Zapomeňte na „slohovky a romány“ a také používejte jen ty nejlepší fotografické a video kousky.

3. Jak pojmout design

Moderní webový design sází na jednoduchost a minimalismus. Držte se tohoto trendu a výsledné stránky budou směle konkurovat i draze zaplaceným „velikánům“.

U barev stanovte 2–3 odstíny, které budete jednotně používat. Obdobně nakládejte i s písmem – v ideálním případě mějte všude stejný font, jen obměňujte jeho velikost s ohledem na typ sdělení. A bez „kolotočářské divočiny“ se obejdete i u tvarů nebo prvků, jako jsou call-to-action tlačítka, okna a políčka a podobně.

4. Soustřeďte se na uživatele

Ať už se zrovna budete při budování webu zabývat čímkoli, uvědomte si, že stránky netvoříte pro sebe, ale pro uživatele. Snažte se o to, aby výsledek bezpodmínečně odpovídal tomu, co vaši návštěvníci hledají a očekávají. Toto se samozřejmě odvíjí od správného nadefinování cílové skupiny, které už byste měli mít za sebou v rámci rozjezdu svého byznysu.

Také web vytvářejte tak, aby bylo jeho prohlížení a používání co nejintuitivnější a nejpříjemnější. Zásadní je logické rozložení nebo členění textu (využívejte nadpisy, podnadpisy, odrážky) a dalšího obsahu, o dobrém dojmu rozhoduje celková přehlednost.

Uživatelovi musí být ihned jasné, co má udělat, aby přešel tam, kam potřebuje. Nebo aby snadno dokončil objednávku/nákup. Pomáhejte mu srozumitelnými vysvětlivkami v podobě nápověd a vhodně popsaných tlačítek. Veškeré instrukce musí být snadno pochopitelné.

5. Spolehlivý pomocník ulehčí práci

K vytváření webu se vyplatí použít nástroj, který ušetří čas a především zastoupí „technické oddělení“, resp. programátora a grafika. Budete tak mít jistotu špičkového výsledku s moderním vzhledem i spolehlivou funkčností.

O co se jedná? O předpřipravené řešení, co vám umožní sestavit kvalitní stránky bez jakýchkoli odborných znalostí – stačí jen znát základní ovládání běžného kancelářského programu. Veškerá tvorba se pak omezuje na vkládání obsahu a naklikávání požadovaného nastavení.

Služeb tohoto typu se na trhu nachází několik. Jednou z nich je původně český nástroj pro tvorbu webu Mioweb, který svými funkcionalitami a zázemím patří mezi špičku v oboru. Vybudujete s ním krásné plnohodnotné webovky, a to v českém rozhraní a s českou podporou „v zádech“.

Napište nám a začněte úspěšně podnikat

Využijte bezplatnou nezávaznou konzultaci

Chci konzultaci zdarma

Kontaktujte nás

+420 739 437 792 info@mediaunit.cz

Nebo nás navštivte

MEDIAUNIT.cz s.r.o
U Výstaviště 138/3
Praha 7 – Holešovice
170 00

Sledujte nás také