01.12.2017 /
SEOUž neplatí, že krásný a kvalitní web vznikne jen díky práci specialistů a tučným fakturám. Stačí načerpat znalosti a atraktivní stránky snadno vytvoří i úplný laik – s minimálními náklady, a přitom parádním výsledkem. V tomto článku se dozvíte, jak na to.
Připravili jsme pro vás pět nejzásadnějších doporučení, která vám poslouží právě jako zdroj potřebných informací. Takže pokud uvažujete o pořízení vlastního webu, jste na správném místě.
Tvorba povedeného webu začíná „na papíře“. V prvé řadě byste si tak měli rozmyslet, jak bude vypadat (ve smyslu struktury) a co bude jeho cílem (účel). A tyto plány proměnit v užitečný tahák, díky kterému se při vytváření „nezaseknete“.
Vše vám půjde lépe od ruky, když se inspirujete na stránkách konkurence. Chcete mít webovky jako své portfolio? Podívejte se na prezentace stejně zaměřených odborníků. Chcete vybudovat online magazín? Zkoukněte známé portály tohoto druhu.
Až načerpáte dostatek nápadů a získáte přesnější představu, udělejte si zmiňovaný koncept. Abyste nezapomněli na nic podstatného, postupujte podle níže uvedeného jednoduchého check-listu. Takže co zvážit, abyste svému budoucímu webu dodali jasné obrysy?
Jakmile budete vědět, co všechno a jak chcete na svém webu návštěvníkům předkládat, čeká vás promýšlení obsahu. Texty, fotky, videa a jiná „náplň“ zásadně ovlivňují celkovou kvalitu stránek – z pohledu návštěvníků i vyhledávacích robotů, kteří váš web hodnotí a pak umisťují ve výsledcích vyhledávání.
Hlavní parametry dobrého obsahu jsou:
Moderní webový design sází na jednoduchost a minimalismus. Držte se tohoto trendu a výsledné stránky budou směle konkurovat i draze zaplaceným „velikánům“.
U barev stanovte 2–3 odstíny, které budete jednotně používat. Obdobně nakládejte i s písmem – v ideálním případě mějte všude stejný font, jen obměňujte jeho velikost s ohledem na typ sdělení. A bez „kolotočářské divočiny“ se obejdete i u tvarů nebo prvků, jako jsou call-to-action tlačítka, okna a políčka a podobně.
Ať už se zrovna budete při budování webu zabývat čímkoli, uvědomte si, že stránky netvoříte pro sebe, ale pro uživatele. Snažte se o to, aby výsledek bezpodmínečně odpovídal tomu, co vaši návštěvníci hledají a očekávají. Toto se samozřejmě odvíjí od správného nadefinování cílové skupiny, které už byste měli mít za sebou v rámci rozjezdu svého byznysu.
Také web vytvářejte tak, aby bylo jeho prohlížení a používání co nejintuitivnější a nejpříjemnější. Zásadní je logické rozložení nebo členění textu (využívejte nadpisy, podnadpisy, odrážky) a dalšího obsahu, o dobrém dojmu rozhoduje celková přehlednost.
Uživatelovi musí být ihned jasné, co má udělat, aby přešel tam, kam potřebuje. Nebo aby snadno dokončil objednávku/nákup. Pomáhejte mu srozumitelnými vysvětlivkami v podobě nápověd a vhodně popsaných tlačítek. Veškeré instrukce musí být snadno pochopitelné.
K vytváření webu se vyplatí použít nástroj, který ušetří čas a především zastoupí „technické oddělení“, resp. programátora a grafika. Budete tak mít jistotu špičkového výsledku s moderním vzhledem i spolehlivou funkčností.
O co se jedná? O předpřipravené řešení, co vám umožní sestavit kvalitní stránky bez jakýchkoli odborných znalostí – stačí jen znát základní ovládání běžného kancelářského programu. Veškerá tvorba se pak omezuje na vkládání obsahu a naklikávání požadovaného nastavení.
Služeb tohoto typu se na trhu nachází několik. Jednou z nich je původně český nástroj pro tvorbu webu Mioweb, který svými funkcionalitami a zázemím patří mezi špičku v oboru. Vybudujete s ním krásné plnohodnotné webovky, a to v českém rozhraní a s českou podporou „v zádech“.
+420 739 437 792 info@mediaunit.cz
MEDIAUNIT.cz s.r.o
U Výstaviště 138/3
Praha 7 – Holešovice
170 00